dilluns, 19 de novembre del 2007

Stas mllr krlt?

És una part del missatge de text que una companya de classe em va enviar diumenge. Ja sé que he tingut molt abandonat durant aquesta setmana el bloc, però no estava el "forn per a botlles". Resulta que m'ha entrat al cos un virus d'aquests tant forts que em van haver de portar a urgències i tot, a causa de la febre que vaig tenir. Crec que estic davant un nou rècord: 42 graus de febre. Estava morta. De fet, encara n'estic. Vaig passar dimarts, dimecres i dijous amb 42. Divendres vaig baixar: 40,5. Per fi, el cap de setmana em vaig estabilitzar a 39. Avui, a classe.

Però al que anava, i el motiu del post. Diumenge a la tarda, una amiga meva, el nom de la qual mantindré en l'anonimat per a que no tingui vergonya, em va enviar el següent missatge de text al mòbil: "Hl wapa! cm va tot? x kls tot =. I t? Stas mllr krlt? Spro k si. Ns biem! Qidt!" (Tradueixo pels no inciats en aquest nou idioma: "Hola guapa! Com va tot? Per classe tot igual. I tu? Estàs millor Carlota? Espero que si. Ens veiem! Cuida't".) Vergonyós no? On anirem a parar? Desprès no m'extranya que els adolescents fessim faltes d'ortografia. El professor de català està depressiu. I no m'extranya! Si diu que als examens hi ha gent que utilitza aquest nou llenguatge!

Jo, a l'hora d'enviar un e-mail o un missatge de text, intento escriure correctament. Ja sé que faig faltes, no sóc perfecta ni llicenciada en filologia, però al menys, intento escriure bé. Crec que estem abocats a la pèrdua de la llengua tal i com la coneixem ara. Aprofitem ara que podem i intentem salvar-la!

2 comentaris:

Roc ha dit...

Hola Carlota, estava amoïnat perquè no actualitzaves i ara sé que estaves molt malalta. Per cert, deus haver estat al llindar de la mort de veres. No sabia que els termòmetres normals arribessin tan alt! Si amb 39 graus qualsevol persona ja està aixafada... tu... bufa!
Sort que ja estàs millor i no has traspassat. Me n'alegro molt.

Pel que fa al "sms" dir-te que agraeixo la traducció. No endevinava de cap manera que t'estava dient "classe". Però de tota manera trobo normal que els missatges de mòbil s'escriguin així. Resulta que si no ho fas se t'acaba ràpid l'espai i et cobren dos missatges. Cosa que no interessa. Ara bé, d'aquí a utilitzar-ho en examens... xDDD
I defenso escriure malament en missatgets i en xats (messenger, per exemple) per una qüestió pràctica. I t'ho dic jo que ja hauràs vist que tant al bloc com als comentaris cuido força l'ortografia. A cada lloc el que li correspon.

yourwinterwish ha dit...

Noia, espero que estiguis molt millor.
Pel que fa a l'ortografia, jo intento escriure correctament en ambdós llocs, tan sigui el sms o el messenger. Si que es cert, que la limitació dels sms fa que en moltes ocasions et vegis obligat a emprar abreviacions, però al messenger no. Ja veus que, com bé diu el roc, tan en el blog com en els comentaris que vaig deixant intento escriure correctament.
No cal ser llicenciat en filologia per escriure correctament, tot es qüestió de pràctica.

Salut!

P.D: Per cert, t'he nominat per fer un mem.
http://mireu-ho.blogspot.com/2007/11/mem-10-preguntes.html