diumenge, 11 de novembre del 2007

Per Què No Calla Vostè, Rei?

Amb aquestes paraules ha contestat el President de Venezuela segons he pogut llegir a un article de la pàgina web de la Vanguàrdia. Personalment, crec que tot això està sortint de mare i a algú se li pot escapar de les mans. Ahir estava a casa del meu pare quan vaig veure per la televisió les imatges. Ho vaig estar comentant amb ell i amb la seva parella, aquesta força monàrquica. Ells van veure un atac per part del President Chavez a la figura del Rei i d'Espanya. Jo vaig veure tot el contrari. Un atac del Rei d'Espanya al President veneçolà. Vàrem estar discutint una bona estona, cadascú mostrant els seus arguments i defensant-los a mort. Tot va acabar amb una frase del meu pare que diu massa sovint i que em fa molta, moltíssima ràbia: "Au va, Carlota, que tu encara ets jove i no ho acabes d'entendre." QUINA RÀBIA!!!! I la Carlota a callar.

És legítim que el senyor Chavez mostri el seu odi cap a la figura de l'ex-president Aznar. És legítim que ho exposi on i quan vulgui. Es pot estar d'acord o no amb les seves paraules. Però el que no és tant legítim és que el Rei, per molt Rei que sigui, li ho recrimini de la manera que ho va fer. I el que trobo més greu, és que abandonés el seu lloc. Això, un cap d'Estat, no ho pot fer. Un cap d'Estat hi ha d'estar, ha de saber guardar la seva compostura, a les verdes i a les madures. I molt menys un Rei, que al fi i al cap, serà cap d'Estat però no representa, al meu entendre, legítimament a ningú. O es que algú ha votat el Rei? I no val a dir-me que ho van fer tots els espanyols quan es va votar la Constitució el 1978.

Desencertada, com sempre, la reacció del Partit Popular. Lluny d'estar agraïts al President Zapatero per defensar l'Aznar, perquè ell si que va defensar-lo i no pas el Rei amb la seva "actuació", el senyor Mariano Rajoy, ha culpat el President del Govern de l'incident produït ahir. Un altre cop d'oportunisme del cap de l'oposició.